Apple Ipad Mini


Apple dilaporkan sedang bersiap sedia untuk melancarkan versi iPad mini yang lebih kecil dan dijangka dipasarkan sebelum Krismas. IPad mini itu difahamkan hanya berukuran kurang daripada 20.32 sentimeter berbanding saiz asal sekarang, 24.63 sentimeter dan ia lebih murah. Apple terkenal dengan sifat berahsia tentang inovasi teknikal produk mereka dan khabar angin berhubung iPad mini itu datang negara-negara timur, tempat gajet-gajet syarikat tersebut dihasilkan.

Khabar angin yang dilaporkan oleh Bloomberg dan Wall Street Journal itu memetik beberapa sumber dalaman Apple yang tidak mahu disebutkan namanya. ''Apple tidak akan memberi komen tentang sebarang khabar angin dan spekulasi,'' kata jurucakap dari United Kingdom. Ketika ini, kos sebuah iPad adalah melebihi £399 (RM1,966) dan sumber dalam industri memberitahu, iPad mini itu adalah reaksi kepada pesaing tablet seperti Google yang melancarkan Nexus 7 dengan harga £159 (RM784). Blog-blog teknologi dari negara-negara timur juga membayangkan Apple akan membuat satu majlis pelancaran tidak lama lagi.



Apple is reportedly prepping an iPad Mini---a roughly 7-inch version of its juggernaut tablet---and the timing of the chatter couldn't come at a more interesting time.

To wit:

Google's Nexus 7 tablet garners strong reviews. David Pogue at the New York Times, best known for his Apple coverage, rates the Nexus 7 a worthy iPad opponent.
Amazon is rumored to be prepping its next Kindle Fire.
Microsoft talks up its Surface tablet meets laptop concoction.
These various reports and rumors all surfaced in the last two weeks or so. Enter the well placed stories about Apple's iPad Mini.

Both Bloomberg and the Wall Street Journal reported that Apple is prepping the iPad Mini. The between the lines reading: The iPad Mini chatter is designed to freeze folks who want a smaller iPad and may ponder the Nexus 7.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...