Alert: Tektik Penipuan Jualan Offer Samsung S3

Salam Jumaat lagi..

Ni TJBDC nk share tentang tektik penjualan offer samsung S3 secara face to face lagi. Kisah ini telah dishare oleh rakan kita yang terkena.

cerita dia mcm ni
Kawan aku hari ini kena tipu kat tempat kerja tadi...dia keje PA kat sebuah syarikat...Pada jam 11 lebih pagi tadi, datang la mamat yang pakai tie, dan pakaian long slip..selalunya, pak guard akan tahan sesiapa yang tidak dikenali masuk dlm office...tapi hari ini terlepas lak...so, kawan saya ni layan je...jadi mamat ni saya gelar mat K...Mat K ni buat promosi line maxis, dapat samsung galaxsy S3..bayar RM600 je utk telepon, yang lain bayar bil bulan2 sampai 2 tahun...kawan saya ni memang teruja nak beli, sebab samsung galaksi tuuuu......sapa tak ndak....lepas tu datang pulak rakan satu pejabat...dia pun kena offer baik punya...tak tahu sekejap lagi, Mat K ni nak cabut lari..So perancangan mat k ni bejalan lancar ...Dengan muka tenang yang tak bersalah, dia pun promote dengan broshure dan tunjuk borang maxis...mcm penjual betul lah critenya...kawan saya ni pun pecaya habis...Mat K ni ckp akan bagi hanset tu pada jam 2.30 petang...Mat K ni pun minta duit dan akan serah hanset pada 2.30...bulat-bulat dia bagi...Kawan saya ni pun tgu punya tgu sampai la pada jam 2.30 ptg...dia call mat k ni...mat k jawab dia tgh daftar line kawan saya ni...jadi tgu lagi sampai la kul 4ptg..bila call mat k pada waktu tu...mat k dah tak angkat telipong....wah, kawan saya ni gelabah jadinya...call sampai bepuluh kali..memang sah kene tipu...member satu office ngan kawan saya pun tkena...wah..teruk..satu office kena tipu...kawan saya terus buat laporan kat maxis centre....esok, buat laporan kat balai polis plak...kejadian ini berlaku di Sg Udang, Melaka...So pesanan kepada semua warga melaka...berhati-hati dengan penipu yang berani dan kurang hajar ini....memang kurang asam, sempat menipu lagi kat office kawan saya...melayu pun nak makan melayu...apa dah jadiiii.....beringat kepada scammer
update no phone mat scammer 0124855732 

so berhati-hati lah kita yer....share pada rakan-rakan anda
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...